2013. november 15., péntek

Best of Oldtimer Show Syma - 2013

A 2013-as ősz sem maradhatott el Oldtimer Show nélkül a Syma csarnokban. A borsos árakat az előző évről megtartották, 4000 forint volt a felnőtt jegy. Eredetileg el sem akartam menni ennyiért, de miután megtudtam, hogy többek között Lotus Esprit V8, Aston Martin DB7 Vantage Volante és amerikai kiadású Ferrari Testarossa is szerepel a felhozatalban, megváltozott a döntésem. Azért ezeket csak meg kéne nézni... - gondoltam. Egyszerűen mindig akad 1-1 kedvenc kiállítva, amiért hajlandó vagyok kifizetni a magas összeget a belépőért. Tavaly a Countach, most pedig ők. Aki teljes képet szeretne kapni az eseményről, az sajnos csalódni fog. Ahogy 2012-ben, idén is azok az autók szerepelnek a cikkben, amik a legjobban megfogtak. No, akkor lássuk a válogatást!
A terembe belépbe az oldtimer kiállítások egyik kötelező típusa fogadta a közönséget: Jaguar E-type, a megunhatatlan, örök klasszikus. Egyből kettő. Egyszerűen gyönyörűek. Különösen jól mutattak így együtt, abszolút helyük van a best of-ban. Egyébként mellettük volt még egy szintén meseszép, bordó XK120 is, sajnos ő már nem fért bele a képbe. Az erős angol kezdés után jöhetett a szintén kötelezőnek mondható szoci szekció. Volgát, Ladát, Wartburgot, Skodát egyaránt rengeteget láthattunk már az előző kiállításokon (vagy az  utcán), így róluk most nem ejtenék több szót egy Skoda 130RS replika kivételével (habár volt rajta kívül még néhány kívánatos autó a részlegen).
Ez bizony bitang jól néz ki. Ha replika, ha nem, kéne! A "rally" csoportnál két Porsche is helyet foglalt: egy első és egy G-szériás modell.
Ha már kigyönyörködtük magunkat a 911-esben, érdemes egy pillantást vetni a kép jobb felső sarkában álló 130RS hátuljára is.
VW T2, ez nagyon tetszett. Szívesen elmennék kempingezni egyszer egy ilyennel, feelinges lehet.
Az USA felhozatal egyik legérdekesebb példánya számomra ez a Chevrolet El Camino SS volt. Jól áll neki a két színű fényezés.
Nagy amerikai autó rajongó vagyok, de ez a Dodge talán már nekem is egy kicsit sok. Voltak érdekességek az 50-es években, az biztos!
Szebbnél szebb BMW-k szerepeltek a rendezvényen.
3000 CS (Bertone)
1802 Touring
3000 CSA
Egy barátom bajor remekműve is része volt a show-nak: M 635 CSi.
Egy másik angol szépség: Jaguar XJS V12
A best of-ból ez a Gulf színekben tündöklő Triumph sem maradhat ki.
Az olaszok egyik jeles képviselője: Maserati Merak.
Ezek után pedig következett a 30 év alatti autók szekciója. Idén is látható volt számos youngtimer, vagy még fiatalabb autó a csarnokban. A kiállított Porschék mellett egyértelműen ők vitték a pálmát.
Ferrari Testarossa. Az autó egyik különlegessége a pirosra fényezett légbeömlő nyílás a rács mögött (nagyobb méretben megtekinve kivehető).
Remélem mindenki emlékszik az USA-lökhárítós képválogatásra (aki nem látta, az kattintson ide). A képen is látható, a Testarossáknál egész diszkréten sikerült megoldani a "hátsó toldatot". A Ferrari mögött egy általam igen kedvelt, "örök kedvenc" kategóriába tartozó autó állt, név szerint egy Aston Martin DB7 Vantage Volante. Vantage: tehát ez már a V12-es motorral szerelt, frissített változat. Klasszikus, már most.
Az Aston Martin mellett pedig ott állt a várva várt V8-as, utolsó szériás Lotus Esprit is. Kiskorom óta nagyon szeretem a típust. Nagy öröm volt a Garay Center garázsában található sárga után most egy kéket is látni! Amit az autóról tudni kell: 3500 cm3, V8 biturbo, 355 lóerő, 4,6 másodperces 100-as sprint. Mindez egy 5 sebességes, manuális váltóval és 1380 kilós öntömeggel kombinálva. Hmm...
Most pedig következzen a másik kedvenc részem a kiállításról, a Porsche részleg. Ugyanis a rally-s 911-esek mellett a terem másik végében még 4 német remekművet lehetett megtekinteni:
Egy fekete 911 SC-t.
Egy 911 SC Targát.
Bitang jól nézett ki. Targa kivitel fehér alapszínnel, fekete bukókerettel, fekete felnikkel és szintén feketére fényezett szellőzőrácsokkal a Turbo spoileren - összességében ez egy ütős kombináció!
Egy 928-ast.
Imádom az ilyen kockás üléshuzatot. Éljenek a 80-as évek!
És végül, de nem utolsó sorban egy 924-est.
Mint megtudtam, a Turbo változatokról ismert beömlő a motorháztetőn választható opció volt a "mezei" 924-eseknél is.
 
Őket szerettem volna kiemelni a kiállításról, de persze mellettük a régi Opeleken keresztül az 1967-es Ford Mustang Coupe-n és a Mercedes-Benz 190SL-en át az utolsó szériás Toyota Supráig még rengeteg különleges autóban gyönyörködhettek a nézők.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése