2012. június 2., szombat

Brno

 Már hónapokkal az esemény előtt elkezdtünk az útról beszélni, tervezni, hogy tuti minden rendben legyen, mire megyünk. Mindenképpen szerettünk volna kijutni az eseményre, hisz ez a "környéken" az egyik legnagyobb autós rendezvény az évben. A végső felállás így alakult: öten(!) mentünk egy '94-es 3 ajtós Honda Civic-kel. Úgy voltunk, mint heringek a konzervdobozban, de azért pont elfértünk, hozzátartozott az élményhez az utazás. Jó kis autó ez a Honda. Külön kiemelendő a "masszázs" funkció, amit az utólag felszerelt kipufogó biztosított basszusával, ami amellett hogy ellazít, azért az éberséget is biztosítja fantasztikus hangjával.
Mikor már közeledtünk a pályához, kezdtek szaporodni körülöttük a jobbnál jobb autók. A videón látható, leelőzött minket egy 599 GTO - California páros, egy Focus RS, szembejött egy 458 Italia és egy Ultima is. Miután leálltunk a parkolóba, rögtön elkezdtük feltérképezni a terepet. Hihetetlen volt, mennyi és milyen autók voltak kint. Csak kapkodtuk a fejünket. Szinte minden szegletében a területnek találtunk valami érdekeset. Több autóról le is maradtam, hisz gyorsan pörögtek az események, mindenhol nem lehetett ott lenni. A felhozatalról: rengeteg GT-R volt, rengeteg Porsche 911, több GT3-as, GT2-es. Kiemelendő közülük 3 GT3 RS 4.0(!!). Az egyik ráadásul fekete volt. Nincs róla képem, mert csak egyszer láttuk elsuhanni előttünk. Nem kaptam le, mondván úgyis leparkol valahova, meg még a gép sem volt készenlétben. Sajnos nem láttuk többet, úgy látszik pont akkor ment el. Márkónak van róla egy képe. Volt még kint 2 darab 599 GTO, Porsche Carrera GT, egy 991-es Cabriolet, egy kupé és egy kabrió Gemballa 911-es (sajnos csak az utóbbiról van képem), Audi R8 V10, Aston Martin V12 Vantage, Gumpert Apollo, Bugatti Veyron, stb... Nem folytatom a felsorolást, túl hosszú lenne. A videón rengeteg autó látható az említetteken kívül is.Miközben videóztam a VIP parkolóban (sikerült belógni, csak a délután második felében volt szigorúbb a szabályozás, szóval nem dobtak ki), egyszer csak megjelent egy Noble M12. Nem hittem volna, hogy ilyet is fogunk látni, abszolút nem számítottam rá. Hihetetlen élmény volt a pályanap, agyonfotóztuk magunkat.
Sikerült beülnöm egy Porsche 914/6-osba is! Felejthetetlen a pillanat, sosem ültem még ilyenben. Nagy kedvencem. A második volt, amit láttam (Az első szintén piros volt, az Oldtimer Expo-n fotóztam.).
Egy másik autóban is sikerült fotózkodnom, konkrétan egy 997 911 Turbo-ban. MkII-es hátsó lámpái voltak, de a kipufogók mérete alapján még a modelfrissítés előtti darab cserélt lámpákkal. Ekkor ültem először 911-esben életemben, nagy pillanat volt! Ez volt a hab a tortán, még felejthetetlenebbé tette a kirándulást.
Nem szaporítanám tovább a szót, még itt van néhány kép a kedvenceim közül.
Benne ültem.
Techart 911 997 Turbo mellett sárga 996 Turbo Cabriolet. A 996-os Turbo-k sárga színben tetszenek a legjobban, mindig szerettem volna fotózni egyet. Igaz, nem a legjobban fényképezhető helyen áll, hisz az elejénél kordon volt, de legalább  láttam!
Második szériás Carrera-k klasszikus Turbo spoilerekkel ( a baloldalin lévő spoilert 930-as 3.0 motorral szerelt Turbo-k kapták - persze gondolom feláras opcióként rendelhető volt a többi modellhez is -, a jobboldalin lévő módosított szárnyat pedig már a 3.3literes 930-as Turbo-k kapták, illetve a 964-es Turbo-kon is ezt a fajta kialakítású spoilert használta a Porsche)
Láthattunk egy Aventador-t is, sajnos nem mentek vele a pályán,  és körbe volt zárva.
Gyönyörű 964-es 911-es. Kiderült, hogy ő egy '93-as limitált szériás évfordulós példány (1993-ban volt a 30. születésnapja a 911-nek).
Matt-neonzöld Corvette C3. Merész!
Végül, de nem utolsó sorban pedig itt egy kép a 991-es Carrera S Cabriolet-ről is. Először láttam ebből a szériából kabrió verziót.

Több autót láthattok a videón, jól átadja az utazás és az esemény feelingjét. Egész jól kijöttünk az útból, az összköltség pályamatricákkal, belépőkkel, benzinnel, szóval mindennel együtt fejenként épp 10 ezer forint alatt maradt. Ennél hasznosabban nem is tudtunk elverni volna ennyi pénzt, abszolút megérte.

Külön köszönet Márkónak, amiért általunk immáron megkedvelt Hondájával levezette hibátlanul ezt a hosszú utat (ráadásul ő szolnoki, szóval még többet kellett veteznie, mint nekünk utazni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése