2012. február 26., vasárnap

Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series

Tegnap egy spotter barátunk említést tett, hogy egy ismerőse Pesten látott elvileg egy C63 AMG Coupé Black Series-t. Elég hihetetlenül hangzott, nagyon ritka ez az autó, így arra gondoltunk, hogy biztos rosszul látta. És nem!!

Kinéztem ma autókra vadászni. Az idő szeles volt, de a nap sütött, ideálisak voltak a körülmények ahhoz, hogy a téli hónapok alatt kevesebbet használt sportautóikat elővegyék a tulajok egy kis kocsikázásra, így reméltük, hogy lesz mit lencsevégre kapni. Mikor találkoztam Marcival, mondtam neki, hogy boxer6, és V8 szagot érzek. Végülis bejött, mert láttunk ma egy csomó 911-est, egy 458 Italiát, egy F430-at, Shelby Mustang-ot stb... És a legkülönlegesebb fogása a napnak is V8-as volt, egy Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series!

Épp a Széchenyi István tér (volt Roosevelt) felé tartottunk, mikor kaptunk egy telefont, hogy nemrég egy C63 AMG Black Series ment egy kört a téren. Nem kicsit lepődtünk meg! Ráadásul kiderült, hogy mindössze 10-15 perccel késtünk le a "csodáról". Így még jobban idegesített a dolog, hogy lemaradtunk róla. Egyébként tegnap elkapták itthon az első magyar 991-es 911 Carrera S-t, mikor kiértünk kiderült, hogy egy zsírúj (F10) M5 áll a Gresham garázsban, szóval ambíció volt bőven. Már több, mint másfél órája vártunk, ezalatt volt pár klassz autó, de se az M5, se a 991-es és a Merci sem bukkant fel addig. Az utóbbit vártuk a legjobban, hisz míg az M5 illetve a 991 úgyis elterjed, Black Seriessel nem valószínű, hogy a közeljövőben fogunk itthon találkozni. Marcival elkezdtünk enni. Tuti, hogy valami jönni fog - jegyezte meg. Átalában ez egyébként így szokott lenni. És be is jött. Én hamarabb végeztem a kajával. Elvittem a kukához a zacskót. Még Marci evett, én már lövésre kész voltam, és eddig nem jött semmi az ebédünk alatt, szóval már épp itt volt az ideje. És láss csodát! Ballagtam vissza a többiekhez hátra-hátra fordulva, hátha feltűnik valami mögöttem. És egyszer csak lefordult a hídról a Black Series! Csak lestem, majd hirtelen jött a felismerés, hogy mi jön szembe, s már kattogott is a gép. A tulajnak tetszhetett, hogy fotózzuk - az nem lehet, hogy ennyi, a kocsiját fényképező embert ne vegyen észre, akik jórészt egy kupacban állnak (azt hiszem 11-en voltunk) - mert ment még egy kört a téren (ekkor már mindenki helyezkedett, kerestük a legmegfelelőbb pozíciót), majd elhúzott az MTA melletti útcában. Nem semmi a kocsi, tátva maradt a szánk! Ráadásul Aero pakkal is fel volt szerelve, ami szénszálból készült légterelő szegélyeket, spoilert és kötényeket tartalmaz, így még brutálisabb az összhatás. Francia volt.
Meglepetésünk oka érhető, hiszen amellett, hogy nemrég mutatták be a modellt, pályaautónak lett szánva. 38 millió forintos alapára nem mondható csekélynek (ennyiért 911-est kapni hasonló teljesítménnyel, bár az kevésbé exklúzív, mint egy Black Series), itthon nem is gondoljuk, hogy népszerű lesz a modell a magas ára, illetve a kevés versenypálya/nyíltnap miatt. Néhány szám: 4,2 másodperc alatt van 100-on, 300 km/h a végsebesség, 6208 köbcentis 517 lóerős V8-as a motor. Bár alapvetően pályára lett teremtve, 1635 kg az autó, szóval azért maradthatott extra bőven, így nem lehetett az út Franciaországból olyan kényelmetlen. Hogy különlegességét/ritkaságát még jobban érzékeltetni tudjam, az egyik legnagyobb autófotós oldalon, Autogespot-on eddig csak egy darab(!) van feltöltve. Ő lesz a második.
Itt Budapesten februárban feltűnik egy ilyen különlegesség.... Azért nem semmi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése