2011. október 23., vasárnap

Porsche Boxster 986

A hétvégén újabb csodás élménnyel sikerült gazdagodnom egy Porsche Boxster fotózás keretében.
Augusztus végén kezdtünk el levelezni a tulajdonossal. Nem siettük el a dolgot, de október végére csak összejött egy kis Porschulás!

Szombat délelőtt a Pólus Centernél a McDonald's parkolójában találkoztunk. Egymás üdvözlése után nem is húztuk tovább a dolgot, rögtön ültünk  kocsiba, és elindultunk. Minek is fecséreltük volna  időnket ott fecsegésre, mikor egy Boxster-ben utazva mennyivel kellemesebb a beszélgetés, miközben hallgatjuk a közvetlenül mögöttünk duruzsoló boxer hangját! A tulaj még e-mailben írta, hogy tud Veres környékén pár helyet, ami talán alkalmas egy jó fotózáshoz. Arra még úgysem jártam, az új dolgokra pedig vevő vagyok, így abban egyeztünk meg, hogy menjünk el oda, ezért a Pólustól az autópálya felé vettük az irányt.

Pár szó az autóról, és a típusról egyébként: 1996 végén kezdték el gyártani ezt, vagyis a 986-os Boxster szériát, 2005-ben jött a váltás, a 987-es. A Boxster a boxer és a roadster szavakból lett kreálva. Előbbi a motorra, utóbbi az autó kabrió létére utal. 1948-ban egyébként Ferdinand Porsche az első Porsche, vagyis a 356 Roadster formájában hasonló autót készített. Annak még középen volt a motorja, ami a szériagyártásra az autó farába került.  Ez a példány egy 1997-es darab ami már csak a korából adódóan is egy 2,5 literes 6 hengeres boxer motorral szerelt változat. 6,9 másodperc alatt van 100-on, 240 Km/h a végsebessége, 204 lóerős, 1280kg. A tiptronic S váltóval szerelt modellnek a 100-as sprinthez 7,6 másodperc kell, míg a végsebessége 5 Km/h-val kevesebb, és 60 kilóval nehezebb. A tulaj egyébként próbált egy 3,2 literes S változatot tiptronic-kal, neki nem tetszett a váltó. 2000-ben jelent meg a Boxster S, míg az alap autót ettől fogva 2,7 literes motorral szerelték. 2003-ban a motorok teljesítményét mégjobban megnövelték. Ezt a témát nem ragozom tovább, akit érdekel, utánanézhet a neten.


Utazásunk során volt alkalmam megtapasztalni az autó néhány tulajdonságát. Kényelmes kocsi, a kanyarokat pedig nagyobb sebességnél is gond nélkül, dinamikusan veszi. A hangja alapjáraton nem túl erős, nem tolakodó, semmi extra, de azért lehet érezni, hogy nem egy Swift-ben ülünk. A fordulatszám növelésével azonban életrekel a motor, elkezdődik a dal egy fülgyönyörködtető crescendoval, mely a végén fortissimo formájában tör elő a kipufogóból. Nem is gondoltam, hogy ilyen jó hangja van a Boxster-nek. Ez egyébként általában jellemző a Porsche-kra, hogy alacsonyabb fordulatszámon halkabban, kevésbé jól szól a motor, míg a magasabb tartományokban már erőteljesebb, sokkal szebb hangjuk van.

Az első helyszín, ahol fotóztunk egy fákkal körülvett tó mellett volt. Miután megálltunk, lenyitottuk a tetőt, és el is kezdtem fényképezni.

Ezután felmentünk egy dombra olyan helyet keresve, ahol a jó panoráma, és az autó egyaránt érvényesülhet.

Köszönöm ezt a fantasztikus délelőttöt a tulajdonosnak! Sosem fogom elfelejteni, hiszen a jó képek és az autózás élményén kívül most ültem életemben először Boxster-ben. És nem, nem női, hanem egy vérbeli Porsche ez is!
A nap folyamán készítettem egy videót is:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése