2009. július 27., hétfő

Nyaralás 2009 Korzika

Visszatértem a nyaralásból 1 héttel ezelőtt, de múlthéten minden nap fotóztunk autókat, hétvégén szombaton egész nap, vasárnap délig fotóztunk, mert sok-sok külföldi jött a Forma1-re sok szép autóval, emellett még más, egyéb elfoglaltságaim is akadtak, ezért csak most írom meg a nyaralásról szóló cikket.

Pár héttel ezelőtt, július 17-én indultunk el nyaralni Korzikára. Csodás volt a nyaralás, sokat kirándultunk, pihentünk, fürödtünk, rengeteg gyönyörű helyet bejártunk a szigeten. Autók szempontjából nem volt ilyen jó a nyaralás, de Korzika mégis csak egy sziget, ahova sokkal macerásabb leugrani a Ferrarival, mintsem elmenni mondjuk a Cote'd Azure-re. Az út azért macera egy kicsit, mert komppal lehet csak áthozni az autókat a szigetre. Komp több helyről is indul Korzikára (Olaszorszából-Franciaországból egyaránt), de a legrövidebb út is 4-5 óráig tart, de van olyan hajóút is Olaszországból, ami 10 óra. Nem is csak az út hossza itt a bökkenő, hanem az, hogy az autókat a kompban egymáshoz nagyon közel, kevesebb, mint fél méterre kell leparkolni egymáshoz, mert elég sokan jönnek kocsival, és minden helyet ki kell használi. Koccanások-karcolások nem nagyon szoktak előfordulni, de ha esetleg mégis történik egy kisebb incidens? Ilyenkor ki ne féltené a 20 millió feletti autóját? Egy Ferrari-val egy kategóriába tartozó autó fényezésének javítása nagyon sok pénz.
Szerencsére akadtak olyan emberek is, akik nem féltették annyira az autójukat, és nem szegte kedvüket a hosszú hajóút, hogy ellátogassanak egy olyan gyönyörű helyre, mint Korzika.













Nem kellett sokat várni az út első autófotójára. Nem sokkal azután, hogy kiértünk a sztrádára Budapestről, találkoztunk egy sárga, C6-os Corvette-tel.
A nap folyamán még láttunk pár Porsche-t, de csak egyről sikerült rendes képeket csinálni. Este 8 óra körül megérkeztünk a hajóra, de azon nem láttam semmilyen luxus/sportautót.















Következő nap 7-órakor jöttünk ki a kompból, s folytattuk autós utazásunkat Korzikán.

A hegyekben láttunk egy 996-os Carrera Cabriot.














Este megérkeztünk első lakhelyünkre egy kis városkába, Porto-ba. Az ott töltött két nap alatt láttam pár autót. A legjobb, ott készített képem ez:
A második hely, ahol laktunk Porto Veccio volt. Kb. 2-3 KM-t tettünk meg a Porto-Porto Veccio közötti úton, mikor kilyukadt a kocsiban a benzincső a motornál, ezért órákat vesztegeltünk az erdőben, míg kiért az autómentő. A benzincső kilyukadásától számítva kb.6-7 órán át veszegeltünk, mire megjavították az autót. Ezután folytattuk az utazást Porto Veccio-ba. Útközben láttunk egy Ferrari 348-at, de nem sikerült lencsevégre kapni a gépet.
Porto Veccio-ban az üdülőteleptől nem messze az első napon lefotóztam egy nagyon szép, bordó színű Porsche 911 (996) Carrera 4 Cabrio-t : A nyaralás alatt megnéztünk több különleges helyet, szép tengerparti részeket... Az egyik strand parkolójában megláttam életem második PGO-ját, egy PGO Speedster II-t: Én és a PGO: Egyszer elmentünk egy parkba, ahol prehisztorikus időkből származó településmaradványokat, szobrokat néztünk meg. A parkolóban ott is belebotlottunk pár szépségbe. Volt ott 2 Morgan 4/4, 2 Austin Healey és egy Jaguar XK150! :
















A harmadik hely, ahol laktunk Calvi-ban volt. Egyik este sétálgattunk, amikor megpillantottam egy V8 Vantage Roadstert. Lassan haladt a forgalom, ezért volt időm lefotózni, de aztán a parkolóban megállt. Nem sokkal később befutott egy komp a kikkötőbe. Az hajóról kijövő kocsik között volt egy Lotus Elise, és egy Porsche 911 (997) Carrera S Cabrio is.
Ezután már csak a visszaúton láttam luxus/sportautókat. Korzikán már majdnem a kikötőnél voltunk, mikor szembe jött egy Ferrari 430 Scuderia! Sajnos csak 1 rossz képem lett. A kikötőben az egyik kompról egy Porsche 356B Convertible SC jött le. Egyik nap, még Calviban láttam egy TVR Griffith-et. Pár percre a Porsche után megjelent a kikötőben ugyan az a Griffith! Arról is csináltam pár képet.



Olaszországban nagyon sokat jöttünk az autpályán, s azon gondolkoztam, ha már ennyit időt töltünk az olasz sztrádán, látni kéne valami Ferrarit. Pár percre rá lefordultunk egy benzinkúthoz, s láss csodát, ott állt egy F430! Gondolkoztam, hogy milyen vicces lenne, ha magyar lenne. ÉS MAGYAR VOLT! Ráadásul olyan, amit már itthon láttam! Nagyon-nagyon meglepődtem! :-D

Az autópályán összefutottunk egy régi 911 Speedsterrel, és egy 911 (997) Carrera S Cabrio MkII-vel combo-ban!
A visszaút során sajnos kihagytam pár autót(Porsche 997 MkII, Lotus Exige, Aston Martin V8 Vantage stb...) .

VégeKép hozzáadása

3 megjegyzés:

  1. Congratulations to your space and the pictures very interesting.
    I invite you to photoblog http://photosphera01.spaces.live.com

    Greetings from Italy

    Marlow

    VálaszTörlés
  2. Zoli! Nagyon jópofa a blogod, csak utána mindig csíkosan látok :) Ezenkívül gratulálok a GT-hez..

    Áron

    VálaszTörlés